TIME appeals $106M Indonesia judgment in Suharto defamation suit

[JURIST] TIME magazine [media website] on Thursday asked the Supreme Court of Indonesia to reconsider its August 2007 decision [JURIST report] awarding former Indonesian President Haji Mohammad Suharto [CNN profile; JURIST news archive] $106 million in damages in Suharto's defamation suit against the publication. Suharto sued TIME over a 1999 article [text] that said Suharto had hidden billions of dollars in foreign banks. The Supreme Court overturned two lower court decisions against Suharto, ordering TIME to pay damages and publish a formal apology in Indonesian newspapers and its own magazine. TIME announced last month that it was ready to file the appeal [JURIST report].

Suharto, who ruled Indonesia from 1967 to 1998, died [JURIST report] in late January. Indonesian government lawyers are currently pursuing a civil corruption case [JURIST report] against his estate in connection to allegations that he embezzled $440 million from the Yayasan Supersemar [official website], a state-funded scholarship fund, between 1974 and 1998. Earlier criminal corruption charges were dropped in 2006 because Suharto was rendered unable to speak or write [JURIST reports] as a result of several strokes. AP has more.



 

About Paper Chase

Paper Chase is JURIST's real-time legal news service, powered by a team of 30 law student reporters and editors led by law professor Bernard Hibbitts at the University of Pittsburgh School of Law. As an educational service, Paper Chase is dedicated to presenting important legal news and materials rapidly, objectively and intelligibly in an accessible format.

© Copyright JURIST Legal News and Research Services, Inc., 2013.