Corruption allegations made against Egyptian presidential confidante

[JURIST] The former chairman of Egypt's largest state-owned newspaper allegedly took millions of dollars in secret payments, according to a report by Cairo's El-Osboa newspaper [media website, in Arabic]. Ibrahim Nafie became chairman of the Al-Ahram [media website] press group in 1979 and allegedly gave himself $14,400 daily from the distribution and advertising budgets, and threw yearly birthday parties costing the group $43,000. El-Osboa also claims that Nafie moved $70 million in assets from Al-Ahram to his own accounts before he lost his position with the press group earlier this year. Nafie had a close relationship with Egyptian President Hosni Mubarak [Wikipedia profile], and was often referred to as Mubarak's "right ear minister". News of the financial scandal comes just over a week before Egypt's presidential elections, scheduled for September 7. Aljazeera has more.

 

About Paper Chase

Paper Chase is JURIST's real-time legal news service, powered by a team of 30 law student reporters and editors led by law professor Bernard Hibbitts at the University of Pittsburgh School of Law. As an educational service, Paper Chase is dedicated to presenting important legal news and materials rapidly, objectively and intelligibly in an accessible format.

© Copyright JURIST Legal News and Research Services, Inc., 2013.